e-Ticaret için vergi levhası nasıl alınır?

 

İnternetten satış yapmak için şirket kurmak gerekli mi?

İşte internetten satış yapmak isteyenlerin sorduğu ilk soru: Kendi online mağazanızı kurup buradan ürün satışı yapmak, sanal POS kurulumu gerçekleştirerek ödeme almak için şirket kurmak gerekiyor mu? Bu sorunun cevabı evet. Çünkü internetten satış yaptığınızda vergi mükellefi olacaksınız. Bu işi yapabilmek için kendi şirketinizi kurmalısınız. Şahıs şirketi ya da limited şirket kurarak e-ticaret sitenizi oluşturabilir, internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ancak eğer ikinci el ürün satacaksanız vergilendirilmeyeceksiniz. Sanal pazar platformları üzerinden ikinci el veya kendinize ait ürünleri kolayca satabilirsiniz. (C2C – customer to customer / müşteriden müşteriye) Fakat kendi markanızı yaratıp belli ürünlerin satışını yapmak isterseniz yine bir şirket kurmanız gerekeceğini hatırlatalım.

e-Ticaret Vergi Levhası nedir?

e-Ticaret Vergi Levhası, sınırlarını Maliye Bakanlığı’nın çizdiği, ticari kazanç tutarlarını ve bunlara karşılık gelen vergi miktarını gösteren belgedir. Bir vergi levhanız varsa bu durum gelirinize göre vergilendirileceksiniz demektir.

GİB İVD’den nasıl vergi levhası alınır?

İVD’den hızlıca vergi levhası başvurusunda bulunabilirsiniz. Bunun için şu adımları takip etmelisiniz: GİB web sitesinden İnternet Vergi Dairesi’ne giriş yapın. Sorgulama butonundan vergi levhası bilgilerini seçin. İlgili alanları doldurup başvurunuzu tamamlayın. Vergi levhanız, siz başvuruda bulunduktan sonra 1 ay içinde onaylanacaktır. Dilediğinizde Vergi Dairesi’nden başvuru sürecinizi sorgulayabilirsiniz. e-Ticaret Vergi Levhası, sınırlarını Maliye Bakanlığı’nın çizdiği, ticari kazanç tutarlarını ve bunlara karşılık gelen vergi miktarını gösteren belgedir. Bir vergi levhanız varsa bu durum gelirinize göre vergilendirileceksiniz demektir.